Dag 3

17 september 2022 - Hvolsvöllur, IJsland

En weer een volle dag op IJsland. Opgestaan met 3 graden (brrr) en veel zon, maar dit ging in de loop van de dag veranderen. Nadat we gisteren op het strand de 4-wheel drive hebben moeten gebruiken blijft deze in storing staan. Toyota garage bezocht, lijkt allemaal geen probleem te zijn. We kunnen verder met onze trip.

Als eerste een rondje om de Kerio krater gelopen. Heel helder water met een mooie weerspiegeling. Hierna verder naar Geysir. Het blijft een bijzonder fenomeen, de borrelende en kokende aarde. Ten slotte naar de waterval bij Gullfoss. Een mooi waterspektakel. Helaas zonder de zon, maar nog steeds droog.

Mooi afwisselend landschap met bijzondere kleuren. De omgeving waar we nu rijden is erg dun bevolkt. Weinig dorpjes en steden.

We zijn er ondertussen achter dat we ons van de campings niet veel voor moeten stellen, maar in onze camper is het prima te doen met de verwarming aan.

Morgen gaan we het binnenland in, de F-wegen waar alleen met een 4-wheel drive gereden mag worden. Voor zondag een gletsjertocht geregeld, veel zin in.DSC_0109DSC_0095DSC_0132

DSC_0097

IMG_9074