Dag 2

15 september 2022 - Hveragerði, IJsland

Nadat dag 1 vooral in het teken had gestaan van reizen hebben we dag 2 besteed aan het nader kennis maken met IJsland. Na onze eerste koude nacht in Grindavik was het wederom prachtig weer. Door de heldere avond en nacht hebben we direct de eerste avond beelden van het Noorderlicht kunnen zien, een prachtig verschijnsel. In de loop van deze vakantie proberen we daar nog wat mooie foto's van te maken.

Vanochtend naar de brug  der 2 continenten gereden. De brug verbindt 2 tektonische platen met elkaar, namelijk de Noord-Amerikaanse plaat en de Euraziatische plaat. Onderweg nog wat stoom uit de aarde zien komen.

Hierna doorgereden naar Fagradalsfjall vulkaan. Helaas geen mooie rode lavastroom meer te zien. Onze tocht naar boven liep langs de zwarte, gestolde lava. Hier en daar nog een rookpluim zichtbaar, dus nog hitte onder het zwarte gesteente. Mooi om te zien. Lekkere wandeltocht naar boven gehad.

Langs de kust verder gereden naar Selfoss, onderweg nog wat zwarte stranden en kliffen gezien.

Al met al een mooie eerste dag verkenning op IJsland.

DSC_0059

CNOFE0040