Dag 9

23 september 2022 - Flúðir, IJsland

Na een heldere avond met veel sterren (maar geen noorderlicht) was het vanochtend geheel bewolkt, mistig en regenachtig. Voor het eerst deze vakantie, dus wij vinden het weer in IJsland helemaal niet tegenvallen. Vandaag vanuit Husavik

weer verder richting Myvatn. Een groot meer in een actief vulkanisch gebied in IJsland. Door de mist is het uitzicht niet helemaal wat het moet zijn, maar het ziet er mooi uit. Het thermaalbad (erg toeristisch) is nog niet open, dus dit slaan we over. Na Myvatn weer een waterval, Godafoss. Hier in de winkel nog wat souveniers kunnen scoren.

Hierna weer verder over de ringweg 1, richting de F35. Een off-road weg alleen voor 4WD auto's, benieuwd wat we nu weer tegen komen. Deze weg gaat tussen 2 gletsjers door. Het doel is het Geo Thermisch gebied in het gebergte Kerlingarfjöll. Volgens de kaart is hier ook een camping, dus weer onderweg. Het gebied is prachtig, de aarde kookt. Overal stoom en rook, het water kookt en voelt warm aan ondanks dat er water van de gletsjer naar beneden komt. Filmpje hiervan staat bij de video's

De camping wordt op dit moment gerenoveerd, dus niet open. Dan maar kamperen in het wild, morgen zien we wel weer verder. We zitten wel midden in de wind, waaien nog net niet van de berg af :-) Maar alle wolken waaien weg, de sterren komen weer tevoorschijn. Voor morgen weer mooi weer voorspeld, dus weer verder richting het westen van IJsland.

IMG_9166DSC_0392DSC_0423DSC_0313DSC_0433

1. Wilma Van der goot: